Monday, December 15, 2008

ေဗဒါရီရဲ႕အေမးကိုျပန္ေျဖျခင္း

မအိမ္သူေရ ..
ေအာရိန္းကို လိေမၼာ္လို့ ဖတ္ရင္ လီမြန္လို န၀င္းေၾကတာပဲ မဟုတ္လား။ အဲလိုသာဆို အေခၚအေ၀ၚေျပာင္းတိုင္း ေဆးဘက္၀င္ပံုေတြ ေျပာင္းသြားမလား မသိဘူးေနာ္။
ေရွာက္ခ်ဳိသီးကို တခ်ဳိ႕က ကမၺလာသီး လို႔ ေခၚတာမ်ဳိး ... ဆိုရင္ေရာ .. ဘယ္လို အေခၚကို မူေသထားၿပီး ေဆးကုမလဲ သိခ်င္လို႔ပါ။

ေဗဒါရီ ရဲ႕အေမးေလးကို အျခားစိတ္ဝင္စားသူမ်ားလည္း သိခ်င္ၾကလိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ၿပီး ပို႔စ္တခုအျဖစ္နဲ႔ အားလံုးဖတ္ႏိုင္ေအာင္ တင္ျဖစ္သြားပါတယ္။
ဆရာႀကီးဦးသာတင့္၏ ပုဂၢလပညတ္ဓာတ္က်မ္းတြင္ ပညတ္အၾကာင္းကို ဤသို႔ရွင္းလင္းထား ပါသည္။

ပညတ္အေၾကာင္း

ဤေနရာတြင္ ပညတ္ႏွင့္ပတ္သက္သည့္အေၾကာင္းကို အက်ဥ္းမွ်ေရးသားေဖာ္ျပပါမည္။ ပညတ္အေၾကာင္းကို ဖတ္ရန္ မွတ္ရန္အခ်ဳိ႕ပုဂၢဳိလ္မ်ားအဖို႔ ဝန္ေလးေကာင္းေလးေနပါ လိမ့္မည္။ ထိုသို႔ျဖစ္ဘိမူ ပုဂၢလပညတ္အေျခခခံဓာတ္က်မ္းႏွင့္ ပတ္သက္သည္မ်ားကိုသာ ေရေရလည္လည္ ပတ္ပတ္နပ္နပ္ ရွိေစရန္အထူး ဝါယမ စိုက္ထုတ္ေစလိုပါသည္။ ပညတ္အေၾကာင္းအေနျဖင့္မူ အခ်ဳိ႕ေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္ အက်ဳိးတစံုတရာရွိသည္ဟု ယူဆမိေသာေၾကာင့္ ေရးသားေဖာ္ျပပါသည္။

နာမပညတ္သည္ ဝိဇၨာမာနပညတ္၊ အဝိဇၨာမာနပညတ္ ဟူ၍ႏွစ္ပါးရွိသည္။
၁။ ။ ဝိဇၨာမာနပညတ္ သည္ပရမတၳအားျဖင့္ ထင္ရွားရွိေသာသဘာဝဓမၼကို ေခၚဆို ထားျခင္းျဖစ္သည္။ စိတ္၊ ေစတသိတ္၊ ဖႆ၊ ေဝဒနာ၊ ပထဝီ၊ ေတေဇာ၊ အာေပါ၊ ဝါေယာ၊ အဘိဉာဏ္၊ ခႏၱာ စသည္တို႔ျဖစ္သည္။
၂။ ။ အဝိဇၨာမာနပညတ္ သည္ အဟုတ္တကယ္မရွိ၊ သမုတ္႐ံုမွ်သာျဖစ္ေသာ ေယာက္်ား၊ မိန္းမ၊ လူ၊ နတ္၊ ကၽြဲ၊ ႏြား၊ စသည္တို႔ျဖစ္သည္။ ထိုမွတဆင့္ ပညတ္တို႔ကိုတြဲ၍ ရွာေဖြၾကည့္႐ႈၾကျပန္သည္။
၃။ ။ ဝိဇၨာမာေနန၊ အဝိဇၨာမာနပညတ္။ ၎သည္ ရွိႏွင့္ မရွိတြဲမႈျဖစ္သည္။ ရွိသည္ ဆိုသည္မွာ ေျခာက္ပါးေသာ အဘိဉာဏ္ ရွိေသာပုဂၢဳိလ္ျဖစ္သည္။ အဘိဉာဏ္ပုဂၢဳိလ္သည္ ပရမတၳအားျဖင့္ ထင္ရွားရွိသည္။
မရွိဆိုသည္ကား ပုဂၢဳိလ္ကိုဆိုလို၏။ ပုဂၢိဳလ္ဆုိသည္မွာ ပရမတၳအားျဖင့္ ထင္ရွားမရွိေျခ။
၄။ ။ အဝိဇၨာမာေနန၊ ဝိဇၨာမာနပညတ္။ ၎သည္ မရိွႏွင့္ ရိွကိုတြဲမႈျဖစ္သည္။ ေယာက္်ားအသံ၊ မိန္းမအသံ။
မရွိဆိုသည္မွာ ေယာက္်ား၊ မိန္းမတို႔သည္ ပရမတၳအားျဖင့္္ထင္ရွားမရွိ။
ရွိသည္ဟူသည္ကား အသံသည္ ပရမတၳအားျဖင့္ ထင္ရွားရွိ၏။
၅။ ။ ဝိဇၨာမာေနန၊ ဝိဇၨာမာနပညတ္။ ၎သည္ ရွိႏွင့္ရွိျခင္းကို တြဲမႈတည္း။ စကၡဳဝိဉာဏ္ ဆိုသည္မွာ စကၡဳပသာဒရုပ္ကိုမွီ၍ (ဝိဉာဏ္) သိျခင္းအဓိပၸါယ္ရ၏။ ပထမစကားႏွင့္ ဒုတိယစကား ႏွစ္ပါးစလံုးပင္ ပရမတၳအားျဖင့္ ထင္ရွားရွိ၏။
၆။ ။ အဝိဇၨာမာေနန- အဝိဇၨာမာနပညတ္။ ၎သည္ မရွိႏွင့္ မရွိကို တြဲမႈတည္း။ ရာဇပုတၱ ဆိုရာတြင္ ရာဇာဟူေသာမင္းသည္ ပရမတၳအားျဖင့္ ထင္ရားမရွိ၊ ပုတၱဟူေသာ သားသည္ လည္း ပရမတၳအားျဖင့္ ထင္ရွားမရွိ။
ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည့္ ပညတ္ေျခာက္ပါးႏွင့္ ပတ္သက္၍လူတို႔သည္ အျမင္မွာပင္ ရပ္တန္႔မေနၾကဘဲ ပညတ္ကိုေက်ာ္လြန္၍ ပရမတၳသဘာဝကို ပညာမ်က္စိျဖင့္ ေမွ်ာ္႐ႈရန္အေရးႀကီးသည္။ ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္ေတာ္တိုင္ကလည္း ထိုအျဖစ္ကိုသာလွ်င္ အလိုရွိေတာ္မူသည္။
ေလာကီ၊ ေလာကုတ္ ဟုတ္ႏွင့္ မဟုတ္မွစ၍ ေခၚေဝၚသမုတ္ၾကေလသမွ် အနႏၱေဝါဟာရ ပညတ္တို႔ကို သိအပ္၊ သိိသင့္ ၊ မွတ္အပ္၊ မွတ္သင့္လွေပသည္။
ကပ္ဦးအစ အခါကာလတုန္းကပင္ ျဗဟၼာမင္းတို႔သည္ ပညတ္အရင္းအစျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ေလာကဘံုပုဂၢိဳလ္တို႔ႏွင့္ ပရမတၳသဘာဝတို႔ကို ဗုဒၶျမတ္စြာ စိေႏၱယ်ာက ျပတ္သားစြာေဟာေတာ္မူခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ လူသားအေပါင္းတို႔က မိမိတို႔သဘာဝအေလွ်ာက္ ေခၚေဝၚေနၾကျခင္းကို ပညတ္ဟုဆိုၾကသည္။ တနည္းအားျဖင့္ အေျခခံအေၾကာင္းအခ်က္ လံုေလာက္စြာျပ၍ ေခၚေဝၚျခင္းကို ပညတ္ဟုဆိိုသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပညတ္ဆိုသည္မွာ ေဝါဟာရအားျဖင့္ လူတို႔ေခၚေဝၚေနၾကသည့္ အမည္နာမ၊ အသံုးအႏႈန္း စသည္မ်ားျဖစ္၏။

ပုဂၢလပညတ္ပါဠိေတာ္ျမန္မာျပန္တြင္ ပုဂၢိဳလ္ကိုသိေစျခင္းအားျဖင့္ ပညတ္ (၂၀၉) မ်ဳိးကို အက်ဥ္းအားျဖင့္ ျပေလသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ယခုပုဂၢလပညတ္ဓာတ္က်မ္းအေနျဖင့္မူ (၁) အသိလြယ္ျခင္း၊ (၂) အမ်ားသံုးျဖစ္ျခင္း၊ (၃) အသင့္ေလ်ာ္ဆံုးျဖစ္ျခင္းတို႔ကိုသာ အက်ဥ္းရံုးၿပီး ေဖာ္ျပပါမည္။
၁။ ။ ဒိသာပညတ္။ ေလာက၌ အေရွ႕အရပ္၊ အေနာက္အရပ္၊ ေတာင္အရပ္၊ ေျမာက္အရပ္၊ ေအာက္အရပ္၊ အထက္အရပ္ စသည္ျဖင့္ေခၚေဝၚပညတ္ျခင္းကို ဒိသာပညတ္ဟုေခၚသည္။ အေရွ႕အရပ္၊ အေနာက္အရပ္ စသည္ျဖင့္ ေခၚေဝၚေနျခင္းမ်ားမွာ သိမွတ္လြယ္ရန္ သတ္မွတ္ထားသည့္ ပညတ္မ်ားသာျဖစ္သည္။
၂။ ။ ဒိဝသပညတ္။ ဒိဝသပညတ္ဟူသည္မွာ တနဂၤေႏြ၊ တနလၤာ၊ အဂၤါ၊ ဗုဒၶဟူး၊ ၾကာသပေတး၊ ေသာၾကာ၊ စေန စေသာ ေန႔ (၇)ေန႔တို႔ကို ေခၚဆိုျခင္းျဖစ္သည္။
၃။ ။ သမယပညတ္။ နံနက္အခါ၊ မြန္းတည့္အခါ၊ မြန္းလြဲအခါ၊ ညေနခ်မ္းအခါ အစရွွိသည္မ်ားျဖစ္သည္။
၄။ ။ မာသပညတ္။ တန္ခူူး၊ ကဆုန္၊ နယုန္၊ ဝါဆို၊ဝါေခါင္ စေသာ (၁၂) လ၏ အမည္မ်ား သတ္မွတ္ေခၚေဝၚျခင္းသည္ မာသပညတ္မည္သည္။
၅။ ။ သံဝစၦရပညတ္။ ေကာဇာသကၠရာဇ္ တစ္မွစၿပီး ေရွ႕သို႔ေရာက္သမွ် ေကာဇာ သကၠရာဇ္တို႔ကို ေခၚေဝၚျခင္းျဖစ္သည္။
၆။ ။ အာကာသပညတ္။ ေကာင္းကင္ ဟာလာဟင္းလင္းျပင္ကို သတ္မွတ္ေခၚေဝၚျခင္း အားျဖင့္ အာကာသပညတ္ဟုေခၚသည္။
၇။ ။ ပါဠိပညတ္။ ပါဠိဘာသာျဖင့္ ေခၚေဝၚသတ္မွတ္ျခင္းမ်ားျဖစ္သည္။
၈။ ။ ျမန္မာပညတ္။ ျမန္မာဘာသာျဖင့္ ေခၚေဝၚသမွ်ကို ဆိုလိုသည္။
၉-၁၀။ ။ အဝိဇၨာမာနပညတ္၊ ဝိဇၨာမာနပညတ္။ ေဝါဟာရ အမည္နာမမ်ားကို ေခၚဆို ျခင္းျဖစ္သည္။
၁၁။ ။ အကၡရာပညတ္၊ ဗ်ည္းပညတ္။ က-အစ၊ အ-အဆံုး(၃၃)လံုးေသာ ဗ်ည္း အကၡရာမ်ားကို ေခၚဆိုျခင္းျဖစ္သည္။
၁၂။ ။ သရပညတ္။ အ၊ အာ၊ ဣ၊ ဤ၊ ဥ၊ ဦ၊ ဧ၊ ၾသ ရွစ္လံုးေသာ သရမ်ားကို ေခၚဆိုသည္။
၁၃။ ။ ဝဏၰပညတ္။ (၃၃) လံုးေသာ ဗ်ည္းအကၡရာ၊ (၈) လံုးေသာသရ၊ ေပါင္း (၄၁) လံုးေသာ ဝဏၰအကၡရာမ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္ေခၚဆိုျခင္းသည္ ဝဏၰပညတ္ျဖစ္သည္။
၁၄။ ။ သခ်ၤာနိယာမ ပညတ္။ ၁- အစ ၉- အဆံုး တို႔ကို၎၊ ေပါင္းျခင္း၊ ႏႈတ္ျခင္း၊ ေျမွာက္ျခင္း၊ စားျခင္း သိန္းေသာင္းေသာ သခ်ၤာတို႔ကို၎ သခ်ၤာႏွင့္စပ္ဆိုင္သမွ်ကို သတ္မွတ္ေခၚေဝၚျခင္းျဖစ္သည္။

ဗုဒၶဟူးေန႔ မြန္းလြဲပိုင္းမွ သန္းေခါင္တိုင္လွ်င္ ရာဟုဟူ၍၎၊ တနလၤာေန႔မြန္းလြဲလွ်င္ ကိတ္ ဟူ၍၎၊ ၾကာသပေတး မြန္းလြဲလွ်င္ မိတၱဳ ဟူ၍၎ ဣႏၵာစရိယ ဆရာကျပသည္။ ယင္းတို႔သည္လည္း ပညတ္မ်ားသာျဖစ္သည္။
တနဂၤေႏြအစ၊ မိတၱဳ-၁၀၊ ကိတ္မွာ-၉၊ ရာဟုမွာ-၈ ဂဏန္း အခန္းခန္းျပေသာေန႔ရွစ္ေန႔တို႔၏ ၿဂိဳဟ္သက္ေပါင္းေသာ္ ၁၀၈-နဝင္းရ၏။ ၾတင္းေၾက၊ နဝင္းေၾက၊ သတၱဗီသေၾကသည္။ ၎တို႔သည္လည္း နိယာမပညတ္မ်ားသာျဖစ္သည္။ ပညတ္စကားတို႔၌ ဓာတ္တို႔သည္လည္း ရွိကုန္၏။ ပညတ္ ပရမတ္ ဓာတ္ ျဖစ္ေစတတ္ေသာေၾကာင့္ ေဟာေတာ္မူေသာ ပုဂၢလပညတ္ကိုစြဲကာ အသီးသီးေသာဆရာတို႔သည္ ဓာတ္ပညတ္မ်ားကိုသာဆိုၾကသည္။ ပုဂၢလပညတ္က်မ္း၌ ဓာတ္ေလးပါးဟု ေခၚေဝၚသမုတ္အပ္ေသာ အမည္ပညတ္တို႔ကို ဓာတုပညတၱိေယာ ဟူ၍၎။
႐ူပကၡႏၶာ၊ ေဝဒနကၡႏၶာ၊ သညာကၡႏၶာ၊ သခၤါရကၡႏၶာ၊ ဝိညာဏကၡႏၶာ စေသာအမည္ပညတ္တို႔ကို ခႏၶာပညတၱိေယာ ဟူ၍၎။
ကိုယ္ဟူေသာ (၃၂) ပါးေသာ ေကာ႒ာသပညတ္တို႔ကို ကာယပညတၱိေယာ ဟူ၍၎။
စကၡာယတန၊ ေသာတာယတန၊ ဃာနာယတန၊ ဇိဝွာယတန၊ ကာယာယတန၊ မနာယတန၊ ႐ူပါယတန၊ သဒၵါယတန၊ ဂႏၶာယတန၊ ရသာယတန၊ ေဖာ႒ဗၺာယတန၊ ဓမၼာယတန ဟုေခၚအပ္ေသာ အာယတန (၁၂) ပါးတို႔ကို အာယတနပညတိၱေယာ ဟူ၍၎။ နာမ္ဟူေသာပညတ္တို႔ကို နာမပညတၱိေယာ ဟူ၍၎ ေလာကတြင္ရွိိသည့္ပညတ္တို႔ကို သိမွတ္ထားအပ္ေပသည္။

က်မ္းရင္းလကၤာ အပုိဒ္ (၁၉) တြင္ ပညတ္ေပၚ၍၊ နာမ္ေပၚသစ္ပင္၊ ေဆးဖက္ဝင္ဟူ၍၎။ ဓာတ္တူနာမ္တူ၊ ေဆးကိုယူဟူ၍၎။ စားသမွ်အစာမွန္သမွ်တို႔သည္ အစာလည္းေဆး၊ ေဆးလည္းအစာဟူ၍၎ ေဖာ္ျပပါရွွိသည္။ ပညတ္ကို၎၊ နာမ္ကို၎ သိမည္ဆိုလွ်င္ သစ္ပင္တို႔ပင္လွ်င္ ေဆးဖက္ဝင္ၾကသည္။ ေဆးအျဖစ္အသံုးခ်ႏိုင္သည္။ တည့္သည့္အစာကို ေရြးခ်ယ္စားေသာက္ႏိုင္လွ်င္ အစာသည္လည္းေဆးျဖစ္သည္။ ေသာမပညတ္ပါရွိေသာ သူတို႔သည္ ေသာမပညတ္ပါေသာ အစားအစာမ်ားကို၎၊ ပါပပညတ္ပါရွိသူတို႔သည္ ပါပပညတ္ပါေသာ အစားအစာတို႔ကို၎ စာေသာက္တတ္ရန္လိုသည္။
မိမိႏွင့္ သိကၽြမ္းသူတစုထဲ “ေမာင္ေအး ခဏလာပါ” ဟုေခၚလွ်င္ ေမာင္ေအးသာ လာရမည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပညတ္ရွိရာ ဓာတ္သက္ပါဟု ဆိုျခင္းျဖစ္သည္။ အေျခခံကိုေလ့လာၿပီးသူအေနျဖင့္ ေမာက္ေအးအမည္ကို ၾကားရံုမွ်ျဖင့္ အကၡရာအားျဖင့္ အ၊ သခ်ၤာအားျဖင့္ (၁)၊ နာမ္အားျဖင့္ ဂဠဳန္၊ ၿဂိဳဟ္အားျဖင့္ ပါပၿဂိဳဟ္၊ ပိဋကတ္အားျဖင့္ ေတေဇာ၊ ပညတ္အားျဖင့္ မီးခဲ ေတေဇာဓာတ္ဖို၊ ဓာတ္အားျဖင့္မီး၊ ဓာတ္ရန္အားျဖင့္ ဗုဒၶဟူး စသည္ျဖင့္ သိႏိုင္ေပလိမ့္မည္။

အထက္ပါ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ဖတ္႐ႈၿပီ္း ပညတ္ရွိရာ ဓာတ္သက္ပါ ဆိုသည့္အတိုင္း မိမိေနထိုင္သည့္ဝန္းက်င္တြင္ ေခၚတြင္လူသိမ်ားၾကသည့္ အေခၚအေဝၚပညတ္တြင္ ဓာတ္သက္ေၾကာင္း သိသာႏိုင္ပါတယ္။ ဥပမာ သံပရာကို လီမြန္ဟု လူမ်ားစု ေခၚေဝၚၾကသည့္ ဝန္းက်င္တြင္္ လီိမြန္အျဖစ္ဓာတ္သက္ၿပီး သံပရာဟု လူသိမ်ားၾကသည့္ေနရာတြင္ သံပရာအေပၚ ဓာတ္သက္ပါတယ္။ ေရွာက္ခ်ဳိသီးႏွင့္ ကမၺလာသီး တို႔တြင္လည္း ထိုနည္းအတိုင္းပင္ အမ်ားစုေခၚတြင္ၾကသည့္အေပၚ ဓာတ္သက္မည္ဟုထင္ပါတယ္။
ဆရာႀကီးဦးသာတင့္၏ ပုဂၢလပညတ္က်မ္းတြင္ေတာ့ ကမၺလာသီးေရာ ေရွာက္ခ်ဳိသီး၏ သတၱိမ်ားကိိုပါ ေရးသားထားတာကုိ ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။
ကမၺလာသီး။ ။ အဆင္းအသံေကာင္း၏။ အားကိုျဖစ္ေစ၏။ ဝမ္းမီးေတာက္ေစ၏။ သုက္ေသြး၊ သလိပ္ပြားေစ၏။ ေသြးကိုသုတ္သင္တတ္၏။ ေလ သည္းေျခကိုႏိုင္၏။ ပိန္ႀကံဳေသာေရာဂါ၊ သုက္အားနည္းေရာဂါ၊ လည္ပင္းေရာဂါ၊ အဆိပ္သင့္၊ ေရငတ္၊ ပင္ပန္းေသာေရာဂါမ်ားကို ခ်မ္းသာေစ၏။
ေရွာက္သီး(အခ်ဳိ) ။ ။ ေရွာက္သီးအခ်ဳိသည္ ႏႈတ္ၿမိန္ျခင္း၊ သုက္ပြားျခင္းကိုျပဳ၏။ ေၾကက်က္ခဲ၏။ ပူျခင္း၊ ေသြးေဖာက္ျပန္ျခင္းတို႔ကို ပယ္ဖ်က္တတ္၏။ သလိပ္ႂကြေစ၏။ ေလ၊ သည္းေျခ၊ ေဒါသကိိုႏိုင္သည္။ ၎ျပင္ ဝမ္းခ်ဳပ္၊ ပန္းနာ၊ ေခ်ာင္းဆိုး၊ ခယ႐ုပ္(ဘာေရာဂါဆိုတာ ကၽြန္မမသိပါ)၊ ႀကိဳ႕ထိုး၊ ႏႈတ္မၿမိန္၊ ေရငတ္၊ ေအာ့အန္ေရာဂါတို႔ကို ေပ်ာက္ကင္းေစသည္။
ေရွာက္သီးမွာ (ေတာေရွာက္၊ ေတာင္ေရွွာက္၊ ေရွာက္ႏု၊ ေရွာက္ပန္းသီး) ဟူ၍လည္းပါရွိပါ ေသးတယ္။
ေဗဒါရီေနတဲ့ေနရပ္မွာ လိေမၼာ္သီးကို လူအမ်ားက လိေမၼာ္သီးအျဖစ္အေခၚမ်ားရင္ လိေမၼာ္သီးအေပၚ ဓာတ္သက္ပါတယ္။ နဝင္းေၾကလကၤာမွာ အရိုင္း ေခါင္ေသာက္၊ လူမိုက္ စိတ္တို ဆိုၿပီးရွိတဲ့အတြက္၊ လူ+မိုက္ ဟာ လိမ္+ ေမာ္ ျဖစ္လို႔ နဝင္းေၾကပါတယ္။ လိမ္(ဗုဒၶဟူး ၿဂိဳဟ္သက္ ၁၇ ႏွစ္)၊ ေမာ္( ၾကာသပေတး ၿဂိဳဟ္သက္ ၁၉ ႏွစ္) (၁၇+၁၉) (၃၆) (၃+၆) (၉) ျဖစ္ပါတယ္။ အျခားဟာေတြကိုလည္း မိမိေဒသအေခၚေပၚမူတည္ၿပီး အေပၚကလကၤာနဲ႔ ၫွိၿပီး နဝင္းေၾက၊ မေၾက တြက္ခ်က္ႏုိင္ပါတယ္။ ပုဂၢလပညတ္နည္းတြင္ အမည္နာမပညတ္ထားမႈ အေပၚမွာမူတည္၍ ေဆးကုသၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ လူနာကို ဘယ္ေန႔နာမ္၊ အသက္ ဘယ္ေလာက္ စသည္ျဖင့္ေမးျမန္းၿပီးကုသတာမဟုတ္ဘဲ၊ ဥပမာ ကိုသာပံုေနမေကာင္းရင္ ကိုသာပံုကိုသာကုသမွာျဖစ္ပါတယ္။ ကိုသာပံုရဲ႕ ပညတ္ကိုယူၿပီး ကိုသာပံုနဲ႔ ဓာတ္သက္မဲ့ အရာကို ေဆးအျဖစ္ကုသတာျဖစ္ပါတယ္။ ကုိသာပံု(ေသာမပညတ္)ကို သခြားသီး (ေသာမပညတ္) ေကၽြးၿပီး ကုသခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။
ေဗဒါရီရဲ႕အေမးကို ယခုေလာက္ျပန္ေျဖေပးတာကို ေၾကနပ္လိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ ကၽြန္မရဲ႕အေျဖဟာ အလံုးစံုျပည္စံုခ်င္မွ ျပည့္စံုပါလိမ့္မယ္။ ကၽြန္မေလ့လာထားတဲ့ သိသေလာက္အနည္းငယ္ထဲမွ ျပန္မွ်ေဝတဲ့သေဘာသာျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္မလဲ ေလ့လာေနသူ တဦးအဆင့္သာ ရွိပါေသးတယ္။ အခုလိုစိတ္ဝင္တစား ေမးျမန္းတဲ့အတြက္လည္း ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ေနာင္လည္း အခုလို ျပန္လွန္ေဆြးေႏြးၾကျခင္းမ်ားကို ေမွ်ာ္လင့္ေန ပါတယ္။ ကၽြန္မမသိေသးတဲ့အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိလည္း ေထာက္ျပၫႊန္ၾကားေပးၾကဖို႔ ေမတၱရပ္ခံပါရေစ။
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ။

4 comments:

ေဗဒါရီ said...

မအိမ္သူေရ ...
ကၽြန္မရဲ႕ အေမးကို ခုလို စံုစံုလင္လင္ ေျဖၾကားေပးတဲ့အတြက္ သိပ္ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ စိတ္ထဲ ဘ၀င္မက်တာေလးလည္း ရွင္းသြားသလို မသိေသးတာေတြလည္း အမ်ားအျပား သိလိုက္ရပါတယ္။
ပညတ္ရွိရာ ဓာတ္သက္ပါ ဆိုတဲ့ စကားဆို သံုးေနက် ၾကားေနက်ေပမယ့္ ဘာအဓိပၸါယ္ ဆိုတာ မသိခဲ့ဘူး။ ခုမွ သေဘာေပါက္ ေတာ့တယ္။
မအိမ္သူရဲ႕ ေစတနာနဲ႔ ၀ါယမ စိုက္ထုတ္ျခင္းအေပၚ အထူးေလးစားစြာ ေက်းဇူးတင္ပါေၾကာင္း ထပ္ေလာင္း ေျပာပါရေစရွင္။

ဒူကဘာ said...

သိသေလာက္ေလး ဝင္ေရာ ေဖါဦးမွ...ေမာ္နာလို႔ ေခၚတဲ႔ ပါးခ်ိတ္ေရာင္တာကို မွင္သုတ္တာနဲ႔ ေပ်ာက္ေရာ..ဒါလဲ ပညတ္၊ ဓါတ္သက္တို႔ လားရာ ကက္ကင္း ရိုက္တယ္လို႔ ဆိုၾကတယ္...မအိမ္လြမ္းသူ ဒီမို ရေအာင္ ကက္ကင္းရိုက္ ဝါယမ စိုက္ေပး..မရဖူး ...အခုပဲ လုပ္ေပး.. လုပ္ေပးဖူးလား? ေအာ္...လိုက္မွာေနာ္ ... ေဟာ႔ဒီက ...ပဲျပဳတ္!

Anonymous said...

တစ္ခါမွမၾကားဖူးတာေတြ အမ်ားၾကီးသိလိုက္ရပါတယ္။ ဒီပို႔စ္ေလးကိုလည္း သိမ္းထားလိုက္ပါတယ္။ ကိတ္၊ မိတၱဳ၊ ဣႏၵာစရိယဆိုတာေတြ ခုမွပဲသိတာပါ း)
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ မအိမ္လြမ္းသူ။

Anonymous said...

ေကာင္းလိုက္တာ မအိမ္သူေရ ပုဂၢလပညတ္ကို လူတိုင္းနာလည္သင့္တယ္ ဗ် ဆက္ ေရးပါ ေနာ