Wednesday, December 24, 2008

ဥေဒါင္း စင္ေယာ္ ၾကင္ေဖာ္ လင္းသက္... ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး

ဇန္နဝါရီလ၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလထုတ္ ေသြးေသာက္မဂၢဇင္းတြင္ တီဘီလားဟူေသာေဆာင္းပါးႏွင့္ အမ်ဳိးသားေဆးပညာ ေဆာင္းပါးႏွစ္ပုဒ္ ေရးလိုက္မိသည္။ ထိုေဆာင္းပါးႏွစ္ပုဒ္ေရးမိ၍ အရပ္ရပ္အနယ္နယ္က ေရာဂါသည္မ်ားထံမွ သူတို႔၏ေရာဂါဝဒနာကို ေဖာ္ျပကာ ကုသေပးရန္ ေန႔စဥ္ဆိုသလိုပင္ စာမ်ားေရာက္လာေလ၏။ ကၽြန္မမွာ ဂႏၳဝင္ဂ်ာနယ္ကိုထုတ္ေဝရန္ ပံုႏွိပ္စက္ႀကီးမရွိေသး၍ စာေဖာင္မ်ားကိုစီကာ အျခားပံုႏွိပ္စက္တြင္ သြားေရာက္ရိုက္ႏွိပ္ေန ေသာေၾကာင့္ ေန႔မအား ညမအားအလုပ္မ်ားလ်က္ရွိေနသည္။ ကၽြန္မထံသို႔ တိုက္ရိိုက္ေသာ္ လည္းေကာင္း ၊ ေသြးေသာက္မွတဆင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ေန႔စဥ္မျပတ္ တဖြဲဖြဲေရာက္ေန ေသာ စာအိတ္မ်ားကိုဖြင့္ေဖာက္ကာ မည္သူ႔ထံမွ မည္သည့္ေရာဂါ စသည္ေလာက္သာ ကဗ်ာကသီဖတ္ၾကည့္လိိုက္ၿပီး ဖိုင္တစ္ဖိုင္သီးျခားဖြင့္လ်က္ ဖိုင္ထဲသို႔သာ ၫွပ္သြင္းထားလိုက္ ရသည္။ အနယ္နယ္ကပို႔လိုက္ေသာစာမ်ားမွာ မ်ားေသာအားျဖင့္စာျပန္ရန္ စာအိတ္ေခါင္းပါ တစ္ပါတည္း ထည့္ေပးၾကေလသည္။ စာျပန္ရန္ စိတ္ေစတနာရွိလ်က္ အခ်ိန္မရ၍ ရုတ္တရက္ မျပန္ၾကားဘဲ ရွိကာ တစ္ေန႔ေန႔ေတာ့စုျပန္မွဟု ေအာက္ေမ့ထားရာ ဖိုင္တြဲႀကီးမွာ တျဖည္းျဖည္း မို႔ေမာက္၍သာလာေတာ့သည္။

ဂႏၳဝင္ဂ်ာနယ္အမွတ္-တစ္ ထြက္သြားႏိုင္ေရးအတြက္ လံုးပမ္းခဲ့သည္မွာ စာပံုႏွိပ္တိုက္လုပ္ငန္း စာေပထုတ္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းကို မလုပ္ခ်င္ေလာက္သည့္ အထိျဖစ္ခဲ့၏။ ကၽြန္မေနေသာအိမ္ႏွင့္ အလုပ္တိုက္မွာ ငါးမိုင္ခန္႔ေဝးေလသည္။ နံနက္ အိမ္မွ ၇ နာရီေလာက္ထြက္ခဲ့ကာ တစ္ေန႔လံုး တိုက္တြင္အလုပ္မ်ား ကုန္းလုပ္ေနရသည္။ ညေနေစာင္းလွ်င္ သူသူငါငါအလုပ္မွ အိမ္သို႔ ျပန္ၾကသလို ကၽြန္မလည္းျပန္ခ်င္လာသည္။ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေဝရန္လုပ္ငန္းကား အခ်ိန္ ကန္႔သတ္ထား၍ ရေသာလုပ္ငန္းမ်ဳိးမဟုတ္ေပ။ ပန္းခ်ီဆရာကေႏွာင့္ေႏွးေနလွ်င္ေသာ္၎၊ စာတစ္ေဖာင္ၿပီးစီးေအာင္ ေန႔ရယ္ ညရယ္ေရြးေန၍မျဖစ္ႏိုင္ဘဲ ၿပီးသည့္အခ်ိန္အထိ ၿပီးေအာင္လုပ္ရေလသည္။ စာေဖာင္သြင္းၿပီးခ်ိန္ ည ဆယ္နာရီျဖစ္ေစ၊ ဆယ့္တစ္နာရီ ဆယ့္ႏွစ္နာရီ၊ တစ္ခ်က္ႏွစ္ခ်က္ျဖစ္ေစ မဆိုင္းဘဲ စာေဖာင္ကိုစက္ေပၚတင္ ရိုက္ႏွိပ္ရန္ လိုအပ္လာသည္။ စက္မရွိဘဲဂ်ာနယ္ကိုထုတ္ေဝျခင္းမ်ားျဖစ္ရာ သူမ်ားစက္ေတြတြင္ ညႀကီးသန္းေခါင္ လိုက္လံေတာင္းပန္ကာ ခ်က္ခ်င္းစက္ေပၚတင္ရိုက္ေပးပါရန္ ေျပာရ ေလသည္။ ဤအခက္အခဲမ်ားေၾကာင့္ ဂ်ာနယ္ကိုစတင္ထုတ္ေဝသည္ဆိုသည္ႏွင့္ပင္ အိမ္ကို ညေနအခ်ိန္မွန္ ျပန္ရသည့္ရက္မရွိေပ။ ဂႏၳဝင္ဂ်ာနယ္မထုတ္ခင္ ကၽြန္မ၏မိတ္ေဆြ ပင္လံု ေဒၚႏုရင္က “ လုပ္ျပန္ၿပီလားဒီအလုပ္ကိို ၊ ဘယ္ေတာ့အရိုးတျခား အသာတျခားလိုက္ေကာက္ ရမလဲ၊ မလုပ္ပါနဲ႔” ဟုတားျမစ္ေလသည္။ ဤလိုသာ စားခ်ိန္မရွိ၊ နားခ်ိန္မရွိ၊ အိပ္ခ်ိန္မရွိ၊ နိစၥဓူဝ စခန္းသြားေနရမည္ဆိုလွ်င္ သူေျပသလိုအရိုးတျခား အသားတျခားျဖစ္ႏိုင္စရာရွိသျဖင့္ စက္မရွိဘဲလုပ္ရေသာ ဤလုပ္ငန္းကို ဂ်ာနယ္အမွတ္ - တစ္၊ မထြက္မီပင္ ပင္ပန္းလြန္၍ မလုပ္ခ်င္သေလာက္ ျဖစ္လာမိသည္။ ဂႏၳဝင္ဂ်ာနယ္အမွတ္- တစ္ထြက္ၿပီးေနာက္ စက္ႀကီး မရွိဘဲမထုတ္ေတာ့ဟု ဆံုးျဖတ္လိုက္သည္။ ဂ်ာနယ္ကိုဆက္မထုတ္ဘဲရပ္ထား၍ အားခ်ိန္ နားခ်ိန္ရသြားသည့္အခိုက္ ေသြးေသာက္ထဲတြင္ ေရးလိုက္ေသာေဆာင္းပါးေၾကာင့္ အနားေန ရျပန္သည္မရွိဘဲ ၿမိဳ႕ေပၚကလူမမာေတြ လာေခၚရာေနာက္သို႔လိုက္ကာ အခ်ိန္ကုန္ေနျပန္ ေလသည္။

တစ္ေန႔တြင္အားလပ္၍ အလုပ္တိုက္ရွိစားပြဲေပၚကဖိုင္တြဲႀကီးကို သြားမ်က္စိစူးမိသည္။ ဤဖိုင္တြဲထဲတြင္ရွိသည့္ လူမမာဦးေရက မနည္းေပ။ ဖိိုင္တြဲကိုဆြဲဖြင့္လိုက္ကာ တစ္ရြက္ၿပီး တစ္ရြက္ လွန္ဖတ္ၾကည့္သည္။ လူတို႔တြင္ ေထြျပားေသာ ေရာဂါေဝဒနာမ်ားအတြက္ ရွွင္လ်က္ႏွွင့္ေသရသည့္ ေလငန္းေရာဂါႏွင့္ လူထဲသူထဲမဝင္ႏိုင္သည့္ ကု႒ႏူနာေရာဂါႏွစ္မ်ဳိးကို အျခားေဝဒနာမ်ားထက္ သာလြန္စိတ္ပါဝင္စားျခင္း ျဖစ္မိပါသည္။ သည္လိုေဝဒနာမ်ဳိးကို ေပ်ာက္ကင္းခ်မ္းသာေအာင္ကုေပးလိုက္၍ ကၽြန္မအားေဝဒနာရွင္က အမွတ္ရသည္ျဖစ္ေစ၊ မရသည္ျဖစ္ေစ၊ ကၽြန္မတတ္သိနားလည္ေသာေဆးပညာ၏အစြမ္းကို မ်ားစြာတန္ဘိုးထားကာ အႏွစ္သိမ့္ႀကီး ႏွစ္သိမ့္မိေလသည္။ စာေတြထဲတြင္ ေလငန္းႏွင့္ ကု႒ႏူနာေရာဂါသည္မ်ားကို ေရြးစစ္၍ မင္နီျဖင့္ျခစ္မွတ္လိုက္ကာ လူနာဦးေရ ဘယ္ႏွစ္ဦးလဲဟု ေရတြက္ၾကည့္သည္။ ကု႒ႏူနာေရာဂါစြဲကပ္ေနေသာလူနာမ်ားမွာ ေလငန္းေရာဂါစြဲကပ္ေနေသာ လူနာမ်ားထက္ ပိုမ်ားေနသည္။ ေယာက္်ား မိန္းမအသီးသီး ေဝဒနာသည္မ်ားထဲတြင္ အမ်ဳိးသမီးကေလး တစ္ေယာက္မွာ ကုေပးရန္စာသာေရးေပးလိုက္ၿပီး လိပ္စာအျပည့္အစံုပါမလာဘဲ မင္းလွဟု ၿမိဳ႔ႏွင့္ ၎၏နာမည္သာပါလာသည္။ ကု႒ႏူနာကို ေပ်ာက္ကင္းခ်မ္းသာေအာင္ အျခားႏိုင္ငံ အျခားေဆးဝါးမ်ား တတ္စြမ္းႏိုင္ၾကသလို ျမန္မာ့ေဆးပညာမွာလည္း အျခားႏိုင္ငံမ်ားထက္ ေအာက္မက်ဘဲ အစြမ္းထက္ျမက္ကာ သဲလဲစင္ေပ်ာက္ကင္းေအာင္ ကုသေပးႏိုင္ေပသည္။ ကၽြန္မေဆးပညာသင္ယူဆည္းပူးစဥ္ နာတာရွည္ကိုယ္ပ်က္ေနသည့္ ကု႒ႏူနာကိုပင္ လက္ေတြ႔ကုသခ်င္လွသည့္ ဆႏၵျပင္းျပေနခိုက္ ကံအားေလ်ာ္စြာပင္ ဆရာႀကီးထံသို႔ မၾကည့္ရဲေအာင္ ကိုယ္ပ်က္ေနေသာ မိန္းကေလးတစ္ဦးေရာက္လာသည္ႏွင့္ အစမွအဆံုး ကုထံုးကုနည္းဗဟုသုတ ကိုယ္ေတြ႔ရရွိခြင့္ရွိရန္ ဆရာႀကီးကသင္ျပေပးေလသည္။ ထိုစဥ္က သတင္းစာ ဂ်ာနယ္တစ္ဖက္ႏွင့္ အလုပ္မအားလပ္သည့္ၾကားထဲကပင္ အခ်ိန္ကိုခိုး၍ မိန္းကေလးရွိရာသို႔သာ လစ္ေလသည္။ ကုေနရင္း ေရာဂါထူးေထြေျပာင္းလြဲသည့္သေဘာ ေတြမွာ မ်က္စိထဲတြင္ မ်က္လွည့္ျပေနသကဲ့သို႔ အဆန္းတၾကယ္ျဖစ္ကာ ခႏၱာကိုယ္၌ ဓာတ္ေတြကစားေနပံုကို အာရံုျပဳရသည္မွာလည္း စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းလွသည္။

ေနာက္ဆံုး ေႁမြအေရခြံလဲလိုက္သလို ထိုမိန္းခေလး ေဝဒနာကၽြတ္သြားသည့္အခါတြင္ ကု႒ ႏူနာႏွင့္ ပတ္သက္၍ အသည္းစြဲေအာင္မွတ္သားမိသည့္အခ်က္ကား စိန္၊ ကန္႔၊ ဟင္း႐ိုင္း၊ ျပဒါး၊ ေရႊေငြပုလဲ စသည့္ ဤအနာႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ဓာတ္မ်ားကို ေကၽြးသည့္အခါ မကၽြမ္းက်င္လွ်င္ ေရာဂါကို သူက စားသြားတတ္ၿပီး ကၽြမ္းက်င္လွ်င္ သူ႔ကိုေရာဂါက စားေလ ပံုျဖစ္သည္။ အခ်ဳိ႕ေဆးကုမွ ပိုဆိုးသြားရျခင္းတို႔မွာ ဓာတ္မႏိုင္ ဓာတ္မသိ၍ အ႐ိုးခိုက္ေအာင္ တစ္ကိုယ္လံုး ျပန္႔ႏွွံ႔သြားကုန္ျခင္းျဖစ္ေပသည္။ လူထဲမဝင္ႏိုင္သည့္ ဘဝဆံုးေနသူကို လူထဲဝင္ႏိုင္ေအာင္ ပို႔ၿပီးသည့္ေနာက္တြင္ ကၽြန္မအဖို႔ ကု႒ႏူနာသည္ျမင္လွ်င္ ဘယ္လိုမ်ား ကုေပးခ်င္မွန္းမသိ။ သူ႔အနာယူပစ္ခ်င္၍ စိတ္ထဲမွာ မ႐ိုးမရြအထိျဖစ္ခဲ့ဖူးသည္။ ထိုကဲ့သို႔ ကု႒ႏူနာႏွင့္ပတ္သက္၍ စိတ္ဝင္စားရသည့္အထဲ ကၽြန္မအား အထူးစိတ္ထိခိိုက္၊ စိတ္ဝင္စား ေလာက္ေအာင္ ဖန္တီးလိုက္သည့္အေၾကာင္းမွာ…
ကၽြန္မ၏ေမာင္ တင္ဝင္းေခၚ ေမာင္အငယ္ဆုံးတစ္ေယာက္ရွိသည္။ ကၽြန္မ၏ သတင္းစာ တိုက္တြင္ ဓာတ္ပံုသတင္းေထာက္လုပ္ေနကာ လူငယ္ဘာဝ ျဖဳန္းလြန္း၊ သံုးလြန္း၊ ေပလြန္း၊ ေတလြန္း၍ သူ႔ဒါဏ္ကို မခံႏိုင္သျဖင့္ ေနာင္က်ဥ္ေစရန္ သူႏွင့္ေဝးေဝး ေနလိုက္၏။ ကၽြန္မႏွင့္ ေဝးရာ၊ ကြယ္ရာတြင္ ေနခ်င္ရာေန၊ သြားခ်င္ရာသြား၊ ေတေပေနရင္းလူငယ္ေရာဂါစြဲကပ္ကာ သူ႔ဟာသူ ဆရာဝန္ႏွင့္ႀကိတ္၍ ေဆးထိုးေနသည္။ ေဆးအလံုးေပါင္း မေရႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ထိုးၿပီးေနာက္ ေရာဂါမွာသက္သာမသြားဘဲ ႐ုပ္ပ်က္၊ ဆင္းပ်က္ျဖစ္ေအာင္အထိ အေျခအေန ဆိုးသြားသည္။ ေနာက္ဆံုး လူထဲမဝင္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ လူ႐ုပ္ပ်က္သြားသည့္ဘဝ ေရာက္မွပင္ သူႏွင့္ကၽြန္မ ျပန္ေတြ႔ၾကသည္။ သူ႔ကိိုျမင္တာႏွင့္ သူမွန္းမသိေအာင္ အလြန္အမင္း ႐ုပ္ဆင္းပ်က္ေနပံုကုိ ကု၍ရပါ့ေတာ့မလားဟု စိတ္ထိခိုက္သြားသည္။ ပန္းဆိုးတန္း႐ွိ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္အလုပ္ခန္းကို ပံုႏွိပ္တိုက္ထားေသာ လမ္းေလးဆယ္ အယ္ဒီတာ မ်ားအခန္းသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ရကာ သူ႔အားကိုင္တြယ္ေပးမည့္ ကုလားတစ္ေယာက္ထားလ်က္ အလုပ္ခန္းထဲတြင္ သူ႔ကိုထည့္၍ ေသာ့ပိတ္ရေလေတာ့သည္။ အိမ္႐ွိလူမ်ားမွာ သူ႔ကို ဘယ္သူမွမၾကည့္ဝံ့ၾက။ သူ႔အနားသို႔ ဘယ္သူမွလည္း မသြားလိုၾကေတာ့ေပ။ ကု႒ႏူနာစြဲကပ္၍ တစ္ကိုယ္လံုးအသားမ်ားပြလ်က္ အဖုအထြတ္ အသီးႀကီးေတြ ပိန္းဖူးထေနၿပီးေနာက္ အရည္ေတြရႊဲက်ေနေသာ အႏူတစ္ေယာက္ႏွင့္မျခား သူ႔မွာလည္း မည္သူမွသူ႔ကို ေစ့ေစ့မၾကည့္ရဲစရာ ျဖစ္ပ်က္ေနေလသည္။ အေၾကာအျခင္ဆိုင္းကုန္လ်က္ ေျခလက္မ်ား ကုပ္လာကာ မျမင္ဝံ့၊ မ႐ႈဝံ့ ဘဝဆံုးေနသည့္အျဖစ္ကို ယူႀကံဳးမရျဖစ္ရင္း သည္ေဝဒနာ အျမစ္ျပတ္ လံုးဝေပ်ာက္ကင္း ခ်မ္းသာရာရေလေအာင္ သံုးလတိုင္တိုင္ မအိပ္မေန အားတိုက္ခြန္တိုက္ လံုးပမ္းအားထုတ္ ကုသေပးခဲ့ရသည္။ သည္ေရာဂါမ်ဳိး သည္ေဆးႏွင့္ဟု ပံုေသကာခ် ကုထံုးနည္းသညာ ကုနည္းမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ ပညာျဖင့္ကုသေနျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ လူမမာမွာ ထူးျခားေသာ ကုထံုးကုနည္းကို စိတ္ဝင္စားလာ၏။

တစ္ေန႔တစ္ျခား ေရာဂါစင္လာျခင္းကို ကိုယ္တိုင္သိ၊ ကိုယ္တိုင္သက္ေသအျဖစ္ႏွင့္ ေဆးကု ရင္း ပညာကိုေလ့လာဆည္းပူးလိုစိတ္ ေပါက္လာေလသည္။ “ကၽြန္ေတာ္ လူေကာင္းပကတိ ျဖစ္သြားရင္ ဒီပညာကိုမတတ္တတ္ေအာင္သင္မယ္၊ ဘဝဆံုးေနတဲ့ လူေတြကိုဘဝမဆံုးေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ကယ္တင္မယ္” ဟု တဖြဖြ တတြတ္တြတ္ ေျပာေလသည္။
သူေျပာသည့္အတိုင္းပင္ သူ႔ေရာဂါ လံုးဝကင္းစင္ခ်မ္းသာသြားၿပီးေနာက္ ကၽြန္မႏွင့္ မေန ေတာ့ဘဲ ဆရာႀကီိးထံတြင္ တပည့္ခံလ်က္ ဆရာႀကီးအိမ္သို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ေနေလ၏။ လူေကာင္း ပကတိျဖစ္သြားၿပီးေနာက္ အေမရိကန္သံ႐ံုးတြင္ ဓာတ္ပံုဌာနဘက္၌ အလုပ္ဝင္ လုပ္ကာ ဆရာႀကီးထံတြင္ပညာကို ေန႔ညမျပတ္ ဆည္းပူးေလ့လာ သင္ၾကားေနေတာ့သည္။ သမၼတ အိမ္ေတာ္၊ သံ႐ံုးဧည့္ခံပြဲ စသည့္ မင္းပိုင္းစိုးပိုင္း ပြဲလန္းအလည္တြင္ ဓာတ္ပံုကင္မရာကို ပခံုး၌လြယ္လ်က္ အေရးပါအရာေရာက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ဓာတ္ပံုတဖ်ပ္ဖ်ပ္ လိုက္႐ိုက္ ေနစဥ္ ကၽြန္မမွာ အေဝးမွသူ႔ကို တစိမ့္စိမ့္လွွမ္းၾကည့္ေနရင္း “သည္ပညာ ကၽြန္မသင္မိေပလို႔ ေတာ္ပါေသးရဲ႕” ဟု ဟင္းခ်မိေတာ့သည္။
ပညာ အေတာ္အသင့္ဆည္းပူးမိလွ်င္ တစ္ေန႔အိမ္သို႔ သူေပါက္လာသည္။ ကၽြန္မကို ျမင္ျမင္ျခင္း “ကၽြန္ေတာ္အလုပ္ကထြက္ေတာ့မယ္” ဟုေျပာေလသည္။ “ဘာလို႔ထြက္မလဲ.. မင္းလခ ငါးရာေလာက္ရတယ္မဟုတ္လား၊ ဘယ္ေျပာင္းဦးမလို႔လဲ” ဟု ကၽြန္မက ျပန္ေမး လိုက္သည္။ “ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္မွေျပာင္းမလို႔မဟုတ္ဘူး၊ မႏၱေလးသြားၿပီိး ေဆးတိုက္ဖြင့္ ေဆးကုေတာ့မယ္” ကၽြန္မမွာ ေဟ ဟုသာဆိုလိုက္ႏိုင္သည္။ သူကားအလုပ္ကို စြန္႔လႊတ္ကာ မႏၱေလးတ႐ုတ္တန္းတြင္ ေဆးတိုက္ဖြင္လ်က္ “ဆရာ ေမာင္တင္ဝင္း” လုပ္ေနေခ်ၿပီ။ ကု႒ ႏူနာေရာဂါသည္မ်ားအတြက္ အေဝးမွလွမ္းကုသေန၍ ျမန္ျမန္ေပ်ာက္ႏိုင္ဖို႔ ခက္သည္။ မ်က္စိ ေအာက္တြင္ ၾကပ္မတ္ကုသေပးႏိုင္မွသာလွ်င္ ျမန္ျမန္ေပ်ာက္ကင္း ႏိုင္ေပသည္။ ကု႒ႏူနာ ေရာဂါသည္မ်ား၏ စာမ်ားကို တစ္ေစာင္ၿပီးတစ္ေစာင္ ဖတ္လိုက္ၿပီးေနာက္ သူတို႔အတြက္ စိတ္အိုက္မိသည္။ ကၽြန္မကိုယ္တိုင္လည္း သြားေရာက္ မကုေပးႏိုင္၊ အေဝးမွ ဓာတ္စာေဆးဝါး ေပး၍လည္းမျဖစ္။
သည္ျပႆနာကို မေျဖရွင္းႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္မိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုစာမ်ားကိုထား၍ ေလငန္း ေရာဂါသည္မ်ား၏ စာေတြကိုတစ္ေစာင္ၿပီးတစ္ေစာင္ လိုက္ရွာဖတ္မိျပန္၏။ ကိုယ္တစ္ပိုင္း ေသေသာသူ၊ ေျခတစ္ဖက္၊ လက္တစ္ဖက္ေသေသာသူ ထိုလူနာေတြအားလည္း ေမတၱာ အထူးထားမိ၏။ ႐ုိး႐ိုးေဝဒနာရွင္မ်ာထက္ ရွင္လ်က္ႏွင့္ေသေနရသည့္ ဘဝဆိုးကို ခံစားရမွပင္ မခ်င့္မရဲျဖစ္စရာေကာင္းမွန္း သိႏိုင္ၾကမည္ျဖစ္၏။ ထိုေဝဒနာမ်ဳိးမွာလည္း ျဖစ္စ မရင့္ခင္ သာလွ်င္ အေဝးမွဓာတ္စာေဆးဝါးပို႔ကာ နည္းၫႊန္ျပသႏိုင္သည္။ ရက္ၾကာ၍ ရင့္ေနပါက၊ အထူးသျဖင့္ အသက္အရြယ္ႀကီးရင့္ေနပါက ကိုယ္တိုင္ မ်က္ျမင္အနားမွာေနကာ ၾကပ္မတ္ ကုသေပးမွသာ ျမန္ျမန္ေပ်ာက္ကင္းႏိုင္မည္။

ေလငန္းေရာဂါကို ကုသည့္အခါတြင္ တစ္ထံုးတည္း၊ တစ္နည္းတည္း၊ တစ္ေဆးတည္း ကု၍မရေခ်။ သူႏွင့္တည့္တာကို အဓိကထားရသည္။ အခ်ဳိ႕ ေရစိမ္ကုခဲ့ရသည္။ အခ်ဳိ႕ ဒါန္းလႊဲ ကုခဲ့ရသည္။အခ်ဳိ႕ ေျမဓာတ္ေပး၍ ေျမဖို႔ကုခဲ့ရသည္။ လိမ္းေဆးေသာက္ေဆးမ်ားပင္လွ်င္ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ မတူၾက။ ေသေနသည့္လက္တစ္ဖက္ လႈပ္ႏိုင္၊ ေႁမွာက္ႏိုင္သြား ေအာင္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ စန္႔ေနသည့္ေျခေထာက္ ေထာက္ႏိုင္ ေလွ်ာက္ႏိုင္သြားေအာင္ ေသာ္လည္းေကာင္း ျပဳလုပ္ေပးရသည္ေလာက္ စိတ္ၾကည္ႏူးစရာေကာင္းသည္မရွိ။ အသက္ သြင္းေပးသလို လႈပ္လာ၍ စိတ္ဝင္စားပံုမွာလည္း ႐ိုး႐ိုးေရာဂါမ်ဳိးႏွင့္မတူေခ်။
ကၽြန္မလည္းေလငန္းေရာဂါသည္မ်ား၏ စာမ်ားကို တစ္ေစာင္ၿပီးတစ္ေစာင္ ဖတ္႐ႈရင္း လြန္ခဲ့ သည့္ႏွွစ္ႏွစ္ေလာက္က ေလငန္းႏွင့္္ကၽြန္မ နပန္းလံုးခဲ့ရဖူးေသာ ထံုးတစ္ထံုးကို သြားအမွတ္ ရမိသည္။
ကၽြန္မခင္ပြန္းဆံုးၿပီး၍ ငါးႏွစ္ေျမာက္ခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ကြယ္လြန္သြားသည့္ လက စ၍ လစဥ္ လတို္င္း လဆန္းႏွစ္ရက္ေန႔တြင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ဆြမ္းသြပ္သည့္ ဝတ္တခုျပဳထားခဲ့ရာ ငါးႏွစ္ျပည့္ အႀကိမ္ေျခာက္ဆယ္ေျမာက္ ဆြမ္းသြပ္တြင္ သူ႔မိတ္ေဆြသဂၤဟ အေပါင္းတို႔ကိုပါ ဖိတ္ေခၚ၍ ဆြမ္းေကၽြးသည့္အလွ်ဴကို ျပဳခ်င္လာသည္။ လစဥ္လတိုင္းလိိုလို သံဃာေတာ္မ်ား သာမဟုတ္ဘဲ ငါးႏွစ္ျပည့္ေျမာက္ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ သူ႔မိတ္ေဆြမ်ားပါ လူတရာခန္႔ ဖိတ္လိုက္သည္။ ကၽြန္မအိမ္တြင္ လူတစ္ရာခန္႔ထမင္းေကၽြးရန္ ကၽြန္မႏွင့္ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္သာရွိသည္။ မခ်က္ျပဳတ္ႏိုင္ၾကသျဖင့္ ဆြမ္းအတြက္ေရာ လူအတြက္ပါ ဆန္း ကာေဖးသို႔ လႊဲအပ္ရန္ ဆန္းကာေဖး တိုက္သို႔ သြားေလသည္။ “ လက္ခံထားတဲ့ အလွ်ဴေတြက ဒီရက္မွာဆံုေနလို႔ လက္မခံႏိုင္ပါဘူး” ဟု ဆန္းဦးထြန္းရင္၏ အစ္ကိုက ေျပာလိုက္ရာ လူေတြကို ဖိတ္စာကမ္းၿပီးသျဖင့္ မႀကံတတ္ေအာင္ ျဖစ္သြားသည္။ “ လက္မခံႏိုင္ရင္ေတာ့ အခက္ပဲ ဦးရယ္၊ အားလံုးလည္း ဖိတ္ၿပီးၿပီ၊ ရက္ကကပ္ေနၿပီ၊ ဒီ့ျပင္ ဘယ္မ်ား သြားအပ္ရမလဲရွင္”
“ ဒါျဖင့္ ဒီလိုလုပ္၊ ခင္ဗ်ား အေနာက္ပိုင္းကိုသြား၊ ရန္ကုန္ သတင္းစာတိုက္နားမွာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ တဆိုင္ရွွိတယ္၊ အဲ့ဒီဆိုင္မွာ လူဝဝႀကီးတစ္ေယာက္ကို ေတြ႔လိမ့္မယ္၊ သူ႔ကိုအကုန္လႊဲလိုက္၊ သူတာဝန္ယူခ်က္ေပးလိမ့္မယ္၊ စားပြဲ၊ ကုလားထိုင္၊ ပန္းကန္ေတာ့ တျခားမွာသက္သက္ငွားယူေပါ့၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း တစ္ခါတစ္ေလ ဒီမွာမႏိုင္ရင္ သူ႔ဆီမွာအပ္ၿပီး ခ်က္ခိုင္းရတယ္။ အခ်က္အျပဳတ္ မညံ့ဘူး”
ဆန္းကာေဖး ၫြန္လိုက္သည့္အတိုင္း လူဝဝႀကီးကို သြားရွာရသည္။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္နားသို႔ မေရာက္ခင္ကပင္ ဆိုင္ထဲတြင္ထိုင္ေနေသာ ပုပု၊ မည္းမည္း၊ ဝဝ ႀကီးကို အေဝးက လွမ္းျမင္ရသည္။ လူဝဝႀကီးဟု ေျပာလိုက္သည့္အတိုင္းပင္ ဝ လိုက္ပံုမွာ စည္ပိုင္းႀကီး တည္ထားသကဲ့သို႔ ျမင္မေကာင္း၊ ႐ႈမေကာင္းေအာင္ ဝေပ၏။ ေခါင္းကေသးေသးႏွင့္ ခႏၱာကုိယ္ႀကီးမွာ ပုပ္ႀကီးအတိုင္းပင္၊ သူ႔ကိုယ္သူမွ ႏိုင္ပါေလရဲ႕လားဟု ေအာက္ေမ့မိသည္။
ဆိုင္ထဲတြင္ အသက္ငါးဆယ္ခန္႔ရွိမည့္ မိန္းမပိန္ပိန္တေယာက္ႏွင့္ လူဝဝႀကီးသာ ရွိေလသည္။ “ဆန္း” ကၫြန္လိုက္သည့္အေၾကာင္းေျပာျပကာ လူတစ္ရာ ထမင္းေကၽြးရန္အတြက္ တာဝန္ယူ ခ်က္ျပဳတ္ေပးႏိုင္မည္လားဟု ေမးၾကည့္သည္။
“ ခ်က္ေပးတာေပါ့၊ ဒီိလိုခ်က္ေလ၊ ေထာပတ္ထမင္းရယ္၊ ဆိတ္သားဟင္း၊ ၾကက္သားဟင္း၊ ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္ဟင္းခ်ဳိ၊ လက္သုပ္တစ္ခြက္၊ ငါးပိေက်ာ္လည္းပါမယ္၊ လူတစ္ေယာက္အတြက္ အၿပီးအၿငိမ္း ၃ က်ပ္ပဲ၊ မေလွ်ာ့ဘူး၊ ကၽြန္ေတာ့လက္ရာ ေကာင္းမေကာင္း ေနာက္ေတာ့ ၾကည့္ေလ…”
စကားကုိသြယ္ဝိုက္ေျပာမေနဘဲ လိုရင္းကိစၥ ခပ္တိုတို ျပတ္ျပတ္ပင္ေျပာသည္။
“ ဦးေျပာတဲ့အတိုင္း ကၽြန္မေပးပါ့မယ္၊ ခ်က္ေတာ့ဘယ္မွာ ခ်က္မွာလဲ”
“ မနက္ဘက္ကို ေစ်းဝယ္ၿပီး ညေနသံုးနာရီေလာက္ ဒီကကၽြန္ေတာ့မိန္းမရယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ရယ္၊ ကၽြန္ေတာ့သားရယ္ လာခဲ့မယ္၊ ဟိုေရာက္မွ တညလံုးခ်က္ရမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိုးခြက္နဲ႔အစံု ထင္းပါမက်န္ ယူလာမယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ ေနရာေပးရံုပဲ”
ကၽြန္မ စရံေငြေပးလိုက္ကာ ကိစၥေအးသြားျခင္းကို ရင္ထဲတြင္ ေပါ့သြားေလသည္။ ခ်ိန္းသည့္ေန႔ သံုးနာရီေလာက္တြင္ ေလာ္ရီကားႀကီးေပၚ၌ အိုးခြက္ပစၥည္းမ်ားတင္ကာ သားအမိိသားအဖသံုးေယာက္ ေပါက္လာၾကသည္။ အိမ္ေနာက္ေဖး ေရတြင္းအနီးရွိ ေျမေပၚ၌ အိုးခြက္ေတြခ်လ်က္ မီးဖိုကာ ခ်က္ျပဳတ္ဖို႔ စီစဥ္ၾကေလသည္။ သူတို႔လည္း အလုပ္႐ႈပ္ေန ၾကသည္။ ကၽြန္မမွာလည္း အိမ္ထဲတြင္ စားပြဲကုလားထိုင္မ်ား ခင္းက်င္းလ်က္ အလုပ္မ်ားေန ေလသည္။ အခ်ိန္ကုန္မွန္းမသိ ကုန္၍သြားသည္။ သူတို႔ခ်က္ေနၾကသည့္ေနရာတြင္ သရက္ပင္ကိိုင္း၌ သြယ္ထြန္းေပးထားေသာ ဓာတ္မီးေရာင္မွာ ထိန္လင္းေန၏။ မီးေရာင္ ေအာက္တြင္ လူူဝဝႀကီး၏ဇနီး ပိန္ပိန္ အေဒၚႀကီးက စားပြဲခံု၌ ၾကက္သြန္ထိုင္လွီးေနေလ၏။ လူဝဝႀကီးကား ပုဆိုးတစ္ထည္ကို ေခါင္းတြင္ေပါင္းလ်က္ ၊ အကၤ်ီမရွိ၊ ကိုယ္တံုးလံုးႀကီးႏွင့္ ဖိုေပၚရွိဟင္းအိုးကို ေယာက္မႀကီးႏွင့္ မတ္တတ္ရပ္ေမႊေပးေနသည္။ အသက္အစိတ္ခန္႔ရွိမည့္ သားမွာ ေရတြင္းတြင္ ေဂၚဖီထုပ္မ်ားကို ေဆးေၾကာေနသည္။
“ဦးႀကီး ေတာ္ေတာ္ၿပီးၿပီလား” ဟု ကၽြန္မက မီးဖိုေပါက္က လွမ္းေမးလိုက္သည္။
“ ဘယ္ အၿပီးခ်က္ထားလို႔ ျဖစ္မလဲ.. အခု အသားေတြကို ငရုတ္သီးနဲ႔ ဆီနဲ႔ လံုးရံုလံုးထားရမယ္။ ညႏွွစ္နာရီေလာက္မွထၿပီး ထမင္းေရာ၊ ဟင္းေတြေရာ အားလံုးခ်က္ရမွာ”
တစ္ကိုယ္လံုးမွာေရခ်ဳိးထားသကဲ့သို႔ ေခၽြးလံုးေခၽြးေပါက္တို႔သည္ တၿပိဳက္ၿပိဳက္ယိုစီးက်လ်က္ ရွိေန၏။ မီးခိုး၍ မ်က္စိမပြင့္တပြင့္ႏွင့္ ကိိုယ္ေရွ႕တြင္စူထြက္ေနသည့္ ဝမ္းဗိုက္ႀကီးကို ေယာက္မႏွင့္လြတ္ေအာင္ ခဲခဲယဥ္းယဥ္း ေမႊေနရင္းမွ ေအာ္၍ေျပာေနသည္။ သူ႔ခႏၶာႏွင့္ သူ႔အလုပ္ကို ျမင္ရသည္မွာ မသက္သာ၍ “ဝလိုက္တာကလဲ ဒုကၡပဲ” ဟု စိတ္ကညည္းဆိုရင္း အိမ္ထဲသို႔ ျပန္ဝင္ခဲ့သည္။ နံနက္ ဘုန္းႀကီးမ်ားအတြက္ႏွင့္ ဧည့္သည္မ်ားအတြက္ အေပၚထပ္၊ ေအာက္ထပ္၊ ေနရာထိုင္ခင္း၊ ပန္းကန္ခြက္ေယာက္ အဆင္သင့္ျပင္ဆင္ေနသည္မွာ ည ဆယ့္ႏွစ္နာရီေလာက္မွပင္ ၿပီးစီးသြားသည္။
“ဦးႀကီးတို႔လဲ အိမ္ထဲဝင္အိပ္ၾကေနာ္” ဟု ကၽြန္မက ျပတင္းေပါက္မ လွမ္းေအာ္ေျပလိုက္သည္။ လူဝဝႀကီးက အေတာ္ပင္ပန္းသြားပံုရသည္။ မီးဖိုွႏွင့္မနီးမေဝး ေျမေပၚတြင္ ဖ်ာတစ္ခ်ပ္ ခင္းလ်က္ ပက္လက္စန္႔ေနရာ ဗိုက္ကြယ္ေန၍ သူ႔ေျခေထာက္ကို သူ ျမင္ခ်င္မွျမင္ရေပမည္။
“ အိမ္ထဲမွာလဲ မအိပ္ႏိုင္ဘူး၊ ဒီကေကာင္းတယ္၊ ေလတိုက္တယ္၊ အိပ္လဲမအိပ္ႏိုင္ပါဘူးဗ်ာ ခဏလွဲတာပါ၊ ည ႏွစ္နာရီေလာက္စခ်က္မွ မနက္မီမွာ….”
တစ္ေန႔လံုးစိတ္ေမာ ကိုယ္ေမာသြားၿပီး ေညာင္းလာ၍ ကၽြန္မလည္းအိမ္ေပၚသို႔တက္သြားကာ ခင္းထားေသာေကာ္ေဇာေတြေပၚတြင္ အေညာင္းဆန္႔ရန္ လွဲခ်လိုက္သည္။
မ်က္စိေမွးလာ၍ မ်က္လံုးမ်ားကို မွိတ္လိုက္တာႏွွင့္ ငါးႏွစ္ရွိပါပေကာဟု သြားေလသူကို သတိရမိသည္။ သြားေလသူအေၾကာင္းကို ေတြးေနရာမွ နက္ျဖန္လာမည့္ပရိတ္သတ္မ်ားကို ဆက္ေတြးေနျပန္သည္။ ပရိတ္သတ္မ်ားအနက္ ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း၏ “ ေအး.. ေအး၊ လာမွာေပါ့ကြယ္” ဟုေျပာၿပီး သြားေလသူအား သတိတရေျပာလိုက္ေသာစကားတို႔သည္ နားထဲတြင္ တစိမ့္စိမ့္ဝင္ေနသည္။
ဟြန္းသံ သဲ့ကနဲတစ္ခ်က္ၾကားလိုက္ရသည္။ မ်က္လံုးအစံုကို ဆတ္ကနဲဖြင့္လိုက္ကာ ကပ်ာကယာ လူးလဲထလ်က္ ျပတင္းေပါက္သို႔ ေျပးၾကည့္သည္။ ကားေနာက္ပိုင္း၏ မီးနီကေလးကို ရိပ္ကနဲသာ ျမင္လိုက္ရသည္။
“ အာရုဏ္တက္မွ ဘုန္းႀကီးေတြ သြားပင့္ရမွာ၊ ဘယ့္ႏွယ္ ကားကအေစာႀကီးသြားရတာလဲ” ဟုစဥ္းစာရင္း ေလွကားထိပ္မွ “ ကားဘယ္သြားတာလဲ” ဟု ေအာက္ထပ္၌ မနက္ဆြမ္း အတြက္ ညဘက္က ႀကိဳတင္လာအိပ္ေနေသာ တူကေလးေမာင္စိုးလြင္ကို ေအာ္ေမးလိုက္ သည္။
“ ထမင္းခ်က္တဲ့လူႀကီး တက္ေနလို႔ ဆရာသြားပင့္တာ”
ကၽြန္မလဲ ေလွကားမွေျပးဆင္းကာ ေနာက္ေဖးသို႔ေျပးဝင္သြားပါသည္။ ေျမေပၚ၌ ပက္လက္ လွန္ေနေသာ လူဝဝႀကီးေပၚတြင္ သားေရာ၊ မယားေရာ မက မနက္အလွဴအတြက္ ညဦးကေရာက္လာၾကေသာ ဦးေလးေရာ တက္နင္းေနၾက၏။ “ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲ” ဟု ေျပာေျပာဆိုဆို မ်က္ႏွာကိုငံု႔ၾကည့္လိုက္ရာ တမ်က္ႏွာလံုးရြဲ႕ေနလ်က္ ပါးစပ္မွထြက္ေနေသာ လွ်ာကို သြားႏွင့္ သူ႔ဟာသူ ႀကိတ္ကိုက္ထားသည္။
“ ဗိုင္းကနဲ လန္ၿပီး တက္ေတာ့တာပဲ၊ ရမွရပါ့ဦးမလား၊ လုပ္ၾကပါဦး၊ ဆရာေတာ့သြားပင့္ေနၿပီ”
အေဒၚႀကီးက စိုးရိမ္စြာျဖင့္ေျပာရာတြင္ ငိုသံပါေနေလသည္။ ျမင္ရပံုအေျခမလွ၍ ကၽြန္မ တစ္ကိုယ္လံုး ပူထူသြားေလသည္။ အေျခအေနမွာ ကမန္းကတန္းႀကီးျဖစ္ေနၿပီျဖစ္၍ ခ်က္ခ်င္း ေသလွ်င္လည္းေသ၊ မေသလွ်င္လည္း ေလျဖတ္ေတာ့ေပမည္။
“ ဒီအျပင္ဘက္ ဒီေလာက္ေလတိုက္ႀကီးထဲမွာ မျဖစ္ဘူး၊ ေသမယ္၊ ေရႊ႕မွ… ေရႊ႕မွ…” ရင္ထဲတြင္ ထိတ္လ်က္ ကမူး႐ွဴးထိုးႏွင့္ ကိုယ္တိုင္ေပြ႔ယူေတာ့မလိုပင္ ေျပလိုက္သည္။ သူ႔ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကို အထဲသို႔ေရႊ႕ဖို႔ရာမွာ မလြယ္လွေခ်။
“ ေရႊ႕ၾကပါ… ေရႊ႕ၾကပါ..၊ အိမ္ထဲမေရာက္ေတာင္ မီးဖိုထဲေရာက္ရင္ေတာ္ၿပီ၊ ကိုင္း…ကိုင္း”
အသက္မ႐ွဴႏိုင္ပဲ ဇြတ္အတင္းသာ ကၽြန္မေျပာရသည္။ ေရတြင္းနားမွ မီးဖိုထဲသို႔ ဟီးတိုက္၍ ဘယ္ပံုဘယ္နည္း ေရႊ႕ယူၾကရသည္ကို စာႏွင့္ေရးသားေဖာ္မျပဘဲ၊ ဓာတ္ပံုရိုက္၍သာ ျပဖို႔ေကာင္းေတာ့သည္။
မီးဖိုထဲေရာက္လာေသာအခါ တစ္ေတာင္ေတာ့ေက်ာ္ၿပီဟု ေအာက္ေမ့လိုက္ကာ ထိတ္မႊန္ပ်ေနသျဖင့္ အနာႏွင့္တည့္မည့္ အထက္ဆံုးလက္နက္ကို အလြယ္ဆံုးလည္း ျဖစ္ေအာင္ ဖုတ္္ပူမီးတိုက္ စဥ္းစားရသည္မွာ ေခါင္းကို ပူေျခာက္သြားသည္။ ဥေဒါင္း စင္ေရာ္ ၾကင္ေဖာ္ လင္းသက္ဟူသည့္ ေဆးပညာက ေပးထားသည့္လက္နက္ႏွင့္ တိုက္မွျဖစ္မည္။ ကၽြန္မတြင္ ေဆးမရွိ။
ေဆးလည္းေဆာင္မထား။ မီးဖိုထဲတြင္ရွိသည့္ ပစၥည္းမ်ားမွလြဲ၍ သူ႔အတြက္ အျခားကိုးကြယ္ အားထားစရာမရွိေတာ့ေပ။ ကမန္းကတန္း အေလာသံုးဆယ္ျဖစ္ေနေသာ ေဝဒနာကိုတိုက္ရန္ ပညာအရ ရွာေဖြကိုင္စြဲရမည့္ လက္နက္မ်ားမွာ
၁။ ငရုတ္သီးတစ္ေတာင့္၊
၂။ ေရွာက္သီးသၾကား၊
၃။ ေရနံ
ကၽြန္မငယ္ရြယ္စဥ္က “ဆရာဆိုတာ ကိုင္မိတာ ေဆးျဖစ္ရတယ္” ဟု ၾကားဖူးနားဝ ရွိဖူးသည္။ သည္စကားမွာ လူတိုင္းပါးစပ္ဖ်ားတြင္ ထြန္းကားေသာ စကားတစ္ရပ္လည္းျဖစ္သည္။ ထိုစဥ္က ဆရာ့လက္ႏွင့္ကိုင္လိုက္ရင္ ေဆးျဖစ္သြားတာကိုေျပာတာလားဟု သည္လိုဘဲ ထင္မွတ္မိခဲ့သည္။
ေဆးပညာကိုသင္ယူလိုက္စားမွပင္ ဆရာဆိုတာ အမႈန္႔၊ အရည္၊ ေဆးရွိမွ ဆရာမဟုတ္ဘဲ တည့္တာ မတည့္တာကို ပိုင္းျခားနားလည္ၿပီးကိုင္တတ္ရင္ ဘယ္အရာဝတၳဳကိုမဆို ေဆးပဲဟု နားလည္သြားသည္။
ကိုင္ကတည္းက ကိုင္သည့္အရာဝတၳဳမွာ ေဆးဖက္အသံုးဝင္တာကို ကုိင္သည့္ အဓိပၸာယ္ သေဘာေပါက္ေတာ့သည္။
လူနာမီးဖိိုထဲေရာက္လွ်င္ပင္ ေၾကာက္လန္႔ဖြယ္ရာ ႐ုပ္ဆင္းပ်က္လာသည္။ “ ဖယ္.. ဖယ္၊ အားလံုးဖယ္ၾက” ဟု လူေတြကို ရွဲလိုက္ၿပီးေနာက္ င႐ုတ္သီးေတာင့္ကို ေရစည္ပုိင္းထဲသို႔ လွမ္းႏွစ္လိုက္ကာ လက္ႏွင့္ဖ်စ္၍ အရည္ရလွ်င္ မ်က္ခြံကို တြန္းမကာ မ်က္စိထဲသို႔ င႐ုတ္သီး ရည္မ်ား ၫွစ္ခ်လိုက္သည္။ မ်က္စိထဲ င႐ုတ္သီးရည္ဝင္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ သူ႔သြားႏွင့္ တအားကိုက္ထားေသာ သူ႔လွ်ာကိုလႊတ္လိုက္ေလသည္။ တစ္ကိုယ္လံုး ေရခဲတံုးႀကီးကဲ့သို႔ ေအးစက္၍ေတာင့္ေနသည္။ မီးခဲထဲတြင္ ေရနံထည့္၍ အခိုးမ်ား ႏွာေခါင္းထဲသို႔ လံုးဝင္ေအာင္ မႈိင္းတိုက္ေပးရေလသည္။ ကၽြန္မအဖို႔ အသက္မ႐ွဴရဲေလာက္ေအာင္ တထိတ္ထိတ္ တဖိိုဖို ျဖစ္ခဲ့ရေသာ ညျဖစ္သည္။ သူ႔အတြက္စိုးရိမ္ရသည္မွာ မေျပာဖြယ္ႏိုင္။ အကယ္၍ တစ္စံုတစ္ခုျဖစ္သြားပါက မနက္က်လွ်င္ သည္အိမ္မွာ အသုဘအိမ္ မုခ်ျဖစ္ရေတာ့မည္။ အသက္မေပ်ာက္သည့္တိုင္ ေဝဒနာမသက္သာဘူးဆိိုပါက အ႐ုဏ္တက္ႂကြလာမည့္ ကိုယ္ေတာ္မ်ားအား ကန္ေတာ့ဆြမ္းပါ ဘုရားဟု လုပ္ရၿပီးလွ်င္ မိုးလင္းေရာက္လာၾကမည့္ ပရိတ္သတ္ကို ဘယ္လိုမ်က္ႏွာျပရမည္ မသိေတာ့ေပ။
ညဦးက င႐ုတ္သီးႏွင့္ ဆီသာလံုးထားသည့္ ဆိတ္သား၊ ၾကက္သား ဟင္းအိုးႏွစ္အိုးသာ ရွိသည္။ ေထာပတ္ထမင္းလည္း မခ်က္ရေသး၊ အျခားဟင္းရန္မ်ားလည္း မကိိုင္ရေသး။ အဖက္ဖက္ဆံု၍ စိုးရိမ္ထိတ္လန္႔ ဗ်ာပါဒမ်ားေနရသည့္ၾကားထဲ ဘယ္ေနရာက ေခါက္လိုက္ မွန္းမသိ၊ နာရီသံေခ်ာင္း ႏွစ္ခ်က္ေခါက္သံၾကားရသျဖင့္ ေခါင္းကိုေခါက္လိုက္သလားပင္ မွတ္ထင္လိုက္ရသည္။
လူနာေဘးတြင္ကပ္ထိုင္လ်က္ ပါးစပ္ကိုအတင္းဖြင့္၍ ပါးစပ္ထဲသို႔ဝင္ေအာင္ ေရွာက္ရည္ႏွင့္ သၾကားေဖာ္ထားသည့္ အရည္ကို မရပ္မနား အစက္ခ်ေပးေနရသည္
ထိုအခ်ိန္၌ လူမမာကလြဲ၍ အျခားဘာကိုမွ လွည့္မၾကည့္ေတာ့။ အိမ္ကကားႏွင့္ပင့္လာေသာ သူတို႔ဆရာကို လွည့္၍မွ်ပင္မၾကည့္အားႏိုင္ဘဲ ဆရာအနားေရာက္လာသံ ၾကားၾကားျခင္း
“ ဆရာ့ကို ျပန္ပို႔လိုက္ပါ၊ ဒီမွာကၽြန္မ ကုေနၿပီ၊ ကိစၥမရွိဘူး၊ အခုသက္သာသြားမယ္” ဟုေျပာလိုက္ရာ အေဒၚႀကီးက ကၽြန္မနားနားကပ္၍ “ တူမရယ္ သက္သာပါ့မလား၊ ျဖစ္ပါ့မလား” ဟု တုန္တုန္ယင္ယင္ ေမးေနျပန္ေခ်သည္။ “ အို.. ေပ်ာက္မယ္စိတ္ခ်၊ အခုေပ်ာက္မွာ”
လူမမာမွာ အလွ်ဥ္းသတိမရေသးေပ။ ကိုယ္ေတြ လက္ေတြမွ လႈပ္ႏိုင္ပါေတာ့မလားဟု စိတ္မခ်ႏိုင္သျဖင့္ လက္ကိုခဏခဏဆုပ္ကိုင္ကာ ၾကည့္မိသည္။ ကားထြက္သြားသံ ၾကားရမွ ဆရာေတာ့ျပန္ၿပီဟု သတိျပဳမိသည္။ လူနာအား မည္မွ်အာ႐ုံစိုက္ လံုးပမ္းရျခင္း၊ ေလငန္းႏွင့္ ကၽြန္မစြန္႔စြန္႔စားစား ဘယ္လိုနပမ္းလံုးေနရျခင္းမွာ အနားကသူမ်ား သိခ်င္မွ သိေပမည္။ အရွိန္ႏွင့္ေျပးေနေသာ ကားေနာက္သိို႔ ကၽြန္မအမီိေျပးလိုက္ေနရသလို ေမာဟိုက္ပင္ပန္း လွေခ်သည္။ ကၽြန္မဘက္သို႔ပါလာလိုက္၊ သူ႔ဘက္သို႔ပါသြားလိုက္ႏွင့္ ေလငန္းႏွင့္ ကၽြန္မမွာ သူတစ္ျပန္ ငါတစ္ျပန္ျဖစ္ေနၾကသည္။ လူနာ၏အရိပ္အကဲကို တစ္စကၠန္႔မွ် အလစ္မေပးဘဲ မွန္ၾကည့္သလိုၾကည့္ကာ စိတ္ရွိလက္ရွိေနာက္ေအာင္ တိုက္ေန၏။
ကၽြန္မသင္ယူထားေသာ ေဆးပညာဓာတ္သေဘာကား ေရမ်ားေရႏိုင္၊ မီးမ်ားမီးႏိုင္ျဖစ္၍ ထက္ျမက္သည့္ ဓာတ္ႏွင့္ ကၽြန္မႏိုင္ေအာင္လုပ္ဖို႔သာ အဓိကျဖစ္ေပသည္။
“ တမလြန္ဘဝသို႔ ေျပာင္းသြားေသာ ခင္ပြန္းသည္အား၎၊ ကုိယ္ေစာင့္နတ္…… အိမ္ေစာင့္နတ္….” ကၽြန္မသည္တုန္ယင္ေသာလက္ႏွင့္ ေမာင္းေထာင္ခြက္ထဲသုိ႔ ေရစက္သြန္း ခ်ေနသည္။ ပန္းေတင္းဆရာေတာ္ႀကီး တိုင္ေပးသည့္အတိုင္း ႏႈတ္မွေရစက္ခ်လိုက္ဆိုရင္း ကၽြန္မ၏ ငါးႏွစ္ေျမာက္အလွဴ မပ်က္မကြက္ ထေျမာက္ေအာင္ျမင္သြားျခင္းအတြက္ ရင္ထဲတြင္သိမ့္ခါလ်က္ ႏွစ္ၿခိဳက္အားရ ျဖစ္ေန၏။ အ႐ုဏ္တက္သံဃာေတာ္မ်ား စားၾကေသာဆြမ္းႏွင့္ ထိုေန႔နံနက္က ႂကြလာၾကသည့္ မိတ္ေဆြပရိတ္သတ္အေပါင္းတို႔ သံုးေဆာင္သြားၾကေသာ ထမင္းဟင္းလ်ာတို႔သည္ လူူဝဝႀကီး အခ်ိန္မီထခ်က္ေပးေသာ ထမင္းဟင္းလ်ာမ်ား ျဖစ္ေပသတည္း။
ေလငန္းေရာဂါစာမ်ား ဖတ္႐ႈၿပီးေနာက္ အျခားေရာဂါေဝဒနာသည္မ်ား၏ စာမ်ားကို တစ္ေစာင္ၿပီးတစ္ေစာင္ ဖတ္ေနျပန္သည္။ တစ္ဖုိင္တြဲလံုးၿပီးသြားေသာအခါ စာပံုႀကီးကို ယေန႔စာျပန္ေတာ့အံ့ဟု ဖိုင္တြဲကို ေမွာက္လိုက္ေလသည္။ ေအာက္ဘက္အဆံုးတြင္ ေရာက္ေနေသာ ေရွးဦိးစြာေရာက္သည့္စာကစ၍ အစဥ္လိုက္ တစ္ေစာင္ၿပီးတစ္ေစာင္ ျပန္စာေရးၾကည့္သည္။ သူ၏ ေဝဒနာကိုခ်ိန္ဆလွ်က္ ဓာတ္စာေပး၊ နည္းေပး ေရးသား ျပန္ၾကားရမည္ျဖစ္သည္။ ထိုေန႔က ကၽြန္မျပန္ၾကားလိုက္ေသာစာမ်ားကို တစ္ဆယ့္ငါးေစာင္ ေလာက္ ဆက္တိုက္ေရးသားၿပီးသည့္အခါ လက္ေညာင္းၿပီး ဦးေႏွာက္ပူသြားေတာ့သည္။ ေနာက္ထပ္၍ ေရးရမည့္စာမ်ားမွာ တစ္ရာေက်ာ္ေလာက္ ျပန္ရမည္ျဖစ္ေနသည္။ က်န္စာမ်ားကို တစ္ေန႔စီ နည္းနည္းေရးျပန္သြားမည္ဟု ထားလိုက္ရျပန္သည္။ ဤအတြင္း ဂႏၳဝင္အတြက္ ပံုႏွိပ္စက္ႀကီးမွာ တိုက္ေပၚသိို႔ေရာက္လာေခ်သည္။ ပံုႏွိပ္စက္ႀကီးေရာက္လာ၍ ဂ်ာနယ္ျပန္ထုတ္ရန္ ျဖစ္လာျပန္သည္။ စာေတြျပန္ခ်ိန္မရႏိုင္ေသးသည့္အတြင္း လူနာမ်ားမွာ ေန႔စဥ္လာေရာက္ေနၾကသည္က တစ္ဖက္၊ ေနာက္ထပ္လည္း စာေတြေရာက္ေနျပန္ေလရာ တစ္ေန႔ထက္တစ္ေန႔ မို႔ေနေသာ ဖိုင္တြဲႀကီးကိုၾကည့္၍ ကၽြန္မဘက္က ဝတၱရားပ်က္ကြက္ ျခင္းကို ဘယ္လိုလုပ္ရပါ့မလဲဟု စိတ္မသက္မသာျဖစ္မိသည္။ ရပ္ေဝးရပ္နီးလူမ်ားအား ဓာတ္စာေပး၊ နည္းေပးရံုႏွင့္ မျဖစ္။ ေဆးဝါးပါရိွဖို႔လိုေသး၍ ေဆးျပႆနာကလည္း ရွိေသးသည္။
ေနာက္ဆံုး ကၽြန္မ၏အေျခအေနမွာ ဂ်ာနယ္ခ်ည္း ထုတ္ေန၍မျဖစ္။ ေဆးတိုက္ဖြင့္၍ ေဆးလည္းကုမွ ျဖစ္ေတာ့မည့္ပံု ျဖစ္ေနေပေတာ့သတည္း။

ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး၏ ျမန္မာ့ေဆးပညာစာအုပ္မွ ကူးယူမွ်ေဝပါသည္။
မူရင္းပန္းခ်ီပိုင္ရွင္မွာ သစ္နက္ဆူး ျဖစ္ပါသည္။

5 comments:

Anonymous said...

အန္တီအိမ္ေရ..
ဖတ္ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ အားလံုးကိုေတာင္ခဏေမ႔သြားတယ္။ ကိုယ္ပါ စာေနာက္ကိုပါသြားျပီး ရင္ေတြခုန္ေနတယ္။ ဆရာမၾကီးဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလးရဲ႕ စာေတြကိုသိပ္အမ်ားၾကီးမဖတ္ျဖစ္ေပမယ္႔ ဖတ္မိသမွ်ကိုလည္း ေမ႔လို႔မရဘူး။ စာတိုင္းက ေကာင္းေနေတာ႔တယ္။ ေတာ္လိုက္တာ.. ေလးလည္းေလးစားပါတယ္။ အခုလိုမွ်ေ၀ေပးလို႔ ဖတ္ခြင့္ရတာ.. အရမ္းလည္းေက်းဇူးတင္ပါတယ္အန္တီ။

ဦးဦးဆူးက ပန္းခ်ီအဆြဲေတာ္တယ္ေနာ္။ း)

သစ္နက္ဆူး said...

မအိမ္သူေရ....
တန္ဘိုးရွိတဲ ့စာေတြဖတ္ရတာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္..
မူရင္းထဲမွာပါရင္ ေဆးကုတဲ ့အခါသံုးတဲ ့ေဆးနည္း( ဥပမာ...ကိုယ္မေကာင္းတဲ ့သူေတြကုထံုး) ေတြပါေရးထားရင္ ပိုေကာင္းမယ္..။
တစ္ကယ္ကို ကုသိုလ္ျဖစ္နည္းေတြပါ...။
တစ္ကိုယ္လံုးနူနာျဖစ္ေနတာကို ကုသနည္းတစ္ခုဖတ္ဘူးတယ္..
ႏြားမဒာန္းတစ္ေကာင္ကို သတ္ျပီး ရင္ခြဲလို ့အထဲက ကလီစာေတြ အကုန္ထုတ္ယူရတယ္...ျပီးရင္ လူနာ ကို အ၀တ္မဲ ့နဲ ့ ႏြား၀မ္းထဲမွာ ေသြးအလူးလူးနဲ ့ေနခိုင္းတယ္...၁နာရီေလာက္ေနျပီး...ေတာ့ လံုး၀ကင္းစင္ျပီး ေပ်ာက္သြားတယ္လို ့ဖတ္ဘူးတယ္...
ထြက္လာျပီး ေရသန့္စင္ခိုင္းတာေပါ့ႏြားေသြးေတြနဲ ့ႏြားအသားက ပိုးေတြကို စုပ္ယူပစ္တာ ...ျပီးရင္ေတာ့ ဒီႏြားကို က်င္းၾကီးၾကီး နက္နက္ထဲမွာ မီးရႈိ ့ျပီး ေျမျမႈပ္ရတယ္တဲ ့...
အႏၱရာယ္ရွိတာက ဒီႏြားဘဲ...စားလို ့မရဘူး...
နဴနာေရာဂါေတြက ႏြားထဲမွာ...။
ဖတ္မွတ္ဘူးတာပါ...။
ပညာရပ္ေတြ လိုခ်င္တယ္ မအိမ္သူေရ....။

အိိမ္လြမ္းသူ said...

တူေလးေမာင္ကာတြန္းေရ.. မွ်ေဝေပးတာကို အခုလိုစိတ္ဝင္စားတဲ့အတြက္ ဝမ္းသာပါတယ္..။ ေနာင္ကိုလည္း ေဒၚေလးသိသေလာက္မွ်ေဝပါဦးမယ္..။
ကိုဆူးေရ.. ကၽြန္မဆီမွာအဲဒီကုထံုးေတြေတာ့ မရွိေသးဘူး..။ ပုဂၢလပညတ္ဓာတ္ပညာက ဆရာေတြရဲ႔ ပညာအသိနဲ႔ ကုၾကတာဆိုေတာ့ ဓာတ္သေဘာကုိ အဓိကနားလည္ထားရင္ ေဆးမရွိလည္း ကုိယ့္မွာရွိတဲ့ပစၥည္းနဲ႔ ေဆးလုပ္ကုလို႔ရတဲ့သေဘာရွိပါတယ္။ ႏြားတစ္ေကာင္လံုးရဲ႕ အသက္နဲ႔ ကုတာႀကီးကေတာ့ ရက္စက္လြန္းပါတယ္.. ကိုဆူးရယ္..။ အဲ့ဒါဟာလည္း ကုသတဲ့ဆရာရဲ႕ ပညာနဲ႔ ကုတာပဲထင္ပါတယ္..။
ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ေနဂိုဏ္း၊ လဂိုဏ္း ခြဲျခားစားေသာက္ရမဲ့ အစားအေသာက္အမည္ေတြကို တင္ဖို႔ေတာ့ စဥ္းစားထားပါတယ္..။ အခုလိုစိတ္ဝင္တစားနဲ႔ အႀကံေပးတာကိုလည္း ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ရွင္..။

မဆုမြန္ said...

အစ္မေရ
ေက်းဇူးတင္လိုက္တာ ေတာ္ေတာ္ေလး ဗဟုသုတရတယ္
ျမန္မာတုိင္းရင္းေဆးပညာေတြ အစြမ္းကို သိရလို႕ ၾကက္သီးေတာင္ ထမိတယ္..သစၥာေလးနက္ေပၚဆီတက္က..ဆိုသလိုပဲ စိတ္ ေစတနာေတြေပၚမွာလည္း မူတည္တယ္ေနာ္ အစ္မ

အိိမ္လြမ္းသူ said...

ဟုတ္တယ္ညီမေရ..အရင္တုန္းက လူေတြကသစၥာရွိၾက၊ သီလသမာဓိေတြနဲ႔ ျပည့္စံုၾကေတာ့ ႏြယ္ျမက္သစ္ပင္ေတာင္ေဆးဖက္ဝင္တယ္ေလ။ ေရွးသမၼတမင္း လက္ထက္က သစၥာဆုိၿပီး ေပ်ာက္ေစသတည္းဆုိတာနဲ႔ အနာေရာဂါေပ်ာက္ တယ္၊ သတၱဝါေတြ စရိုက္ၾကမ္းလာတဲ့ ေခတ္ေရာက္ေတာ့ သစၥာဆုိလို႔မရဘူး၊ အနာေရာဂါျဖစ္ရင္ အမႈန္႔ေတြထုေထာင္း ေသာက္ၾကရ၊ စားၾကရတယ္၊ ေနာက္ ဘုရားမွန္း တရားမွန္းမသိ၊ မိဘ ဆရာေက်းဇူးရွင္မွန္းမသိ မုိက္မဲၾကမ္းစတမ္းလာျပန္ေတာ့ အပ္နဲ႔ထိုး၊ ဓားနဲ႔ခြဲရတယ္၊ ဒါကိုေခတ္မွီတယ္လို႔ ဆိုၾကတယ္” ေနာက္ဒီ့ထက္ စရိုက္ၾကမ္းလာရင္ ဓားနဲ႔ခြဲလို႔ မရဘဲ အေျမာက္နဲ႔ပစ္ ကုရလိမ့္မယ္ထင္တယ္” လို႔ အိုင္ကေလာင္ဓာတ္ဆရာႀကီး ဆရာလႈိင္က ဆရာေဇာ္ဂ်ီကိုေျပာခဲ့ဖူးတာ ဆရာမႀကီးေရးတဲ့ ေဆာင္းပါထဲမွာဖတ္ခဲ့ရဖူးတယ္ေလ..။ ေရွးဆရာ ဆရာမႀကီးေတြက လူနာေတြအေပၚ တကယ့္ကို ေမတၱာ၊ ေစတနာေတြ ေကာင္းၾကပါတယ္..။